0 5 min 12 hónap

Ez biztosan nem néhány óra félálomban a tévé előtt. Sajnos sok lengyel csak a munkahéten tölti az éjszaka nagy részét. Az alábbiakban felsorolunk néhány leggyakoribb hibát, amelyet elalvás közben követünk el, és amelyek jelentős hatással vannak a pihenésünkre.

Egy pohár lefekvés előtt ellazít és jó hangulatba hoz, de tényleg jót tesz az alvásnak? Tanulmányok azt mutatják, hogy bár valójában könnyebb elaludnunk egy kis sör vagy bor után, az alvásunk sekélyebb és kevésbé hatékony. Éjszaka gyakran felébredünk, és a kiszáradás és a mikrotápanyagok öblítése fáradtságot és energiátlanságot okoz reggelente.

A tévével való alvás egy újabb rémálom, különösen a magányos emberek számára. A tévé helyettesíti társaságunkat elalvásig, de az egész éjszaka zajokat halló, a tévé fényingereire felébredő szervezet nem tud száz százalékot pihenni. A sötétség és a csend a mély alvás alapja.

Érdemes még egy szabályt megemlíteni – az ágy pihenésre szolgál, nem étkezésre, munkára vagy tévézésre. A saját hálószoba az első lépés a hatékony alváshoz.

Hogyan kezdjük egészségesen a napot?

Tudtad, hogy az, ahogyan elkezded a napot, óriási hatással lesz a nap teljes lefolyására – pontosabban a következő órákban a fizikai és mentális állapotodra? Szóval hogyan köszöntsd azt a napot, hogy egészségesnek érezd magad, tele energiával és cselekvési lelkesedéssel?

Először is ne feledje, hogy a legjobb alvásadag 8 óra – de feltételezve, hogy este 10-23 óra körül fekszel le. Kiderült, hogy azok, akik sokáig alszanak vagy késő este fekszenek le, nem érzik magukat jól kipihentnek. Kezdje a napot reggeli tornával – fontos, hogy ezt étkezés előtt végezze. Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy ébredés után legkésőbb egy órával reggelizzenek.

Ez az első étkezés nagy mennyiségű szénhidrátot kell, hogy biztosítson a szervezetnek, de az egészségeseket – többek között a teljes kiőrlésű kenyérben, zöldségekben és gyümölcsökben. Reggelizzünk lassan, stressz nélkül. Hagyjuk fel a mozgásban és kapkodva elfogyasztott étkezéseket. És mindenekelőtt ne add fel a reggelit, mert ez a nap legfontosabb étkezése.

Friss gyümölcslevek – a vitaminok és az egészség bombája

Nincs is jobb szervezetünk számára, mint a forrásukból, azaz a zöldségekből és gyümölcsökből származó vitaminok. Míg a főtt zöldségek veszítenek értékükből, héjuktól megfosztva – ugyanakkor fontos összetevőktől is megfosztjuk őket, addig a zöldségekből préselt gyümölcslevek teljes egészében az élet és egészség szempontjából fontos mikroelemek bombáját jelentik.

A nyári gyümölcslevek elsősorban a sok káliumot, nátriumot, magnéziumot tartalmazó zöldséglevek – olyan elemek, amelyek verejtéken és melegen keresztül távoznak szervezetünkből. A melegben kint tartózkodva bőrünknek is szüksége van támogatásra – megjelenését kiválóan befolyásolja az eperben, cseresznyében vagy málnában kapható C-, A- és E-vitamin.

A gyümölcslevek a téli hideg és fertőzések idején is erős támogatást nyújthatnak. Itt a legjobb megoldás a petrezselyem és citrusfélék koktélja. Ilyen mennyiségű C-vitamint egyik táplálékkiegészítőben sem találunk. Emellett érdemes antioxidáns és antidepresszáns forrást is beszerezni – céklát, gyömbért, sárgarépát, sütőtököt. Igyunk szűretlen és sűrű gyümölcsleveket – sok rostot tartalmaznak, ami pozitívan hat az emésztőrendszerre és az egész anyagcserére.