0 5 min 1 év

Az egészséges táplálkozás nemcsak a megfelelő ételek megválasztását, hanem azok optimális gyakoriságát is magában foglalja. Mindenképpen elengedhetetlen, hogy naponta legalább háromszor étkezzen. Ha az ebédet vacsorával kombináljuk, az előbb-utóbb biztosan kihat az egészségünkre. Emiatt fokozott étvágyat fogunk érezni, ami nagyobb mennyiségű készétel elfogyasztását eredményezi, ami jelentős súlyfelesleghez vezet.

Az orvosok hangsúlyozzák, hogy valóban a legjobb napi ötszöri étkezés. Tartalmazzák mind a főétkezéseket, mint például a reggelit, az ebédet és a vacsorát, valamint a kiegészítő étkezéseket ebéd és délutáni tea formájában.

Ennek köszönhetően kisebb adagokat fogunk enni, ami pozitívan hat az alakunkra. Ráadásul nem terheljük meg szervezetünket, ennek köszönhetően gondoskodunk az emésztési folyamatokról. Sajnos sok lengyel még mindig figyelmen kívül hagyja, hogy több ételt kell készítenie, ami azt jelenti, hogy néha meg kell küzdeniük a problémás súlyfelesleggel.

Ügyeljen az egészséges alvásra

Alvásunk minősége közvetlenül befolyásolja közérzetünket. Hiány esetén automatikusan álmosnak és fáradtnak érezzük magunkat, az energia csökkenése pedig csökkenti tetteink hatékonyságát. Érdemes tehát mindent megtenni annak érdekében, hogy alvásunk a lehető legértékesebb – és ezáltal a lehető legegészségesebb – legyen.

Az elalvás ideje jelentős – minél korábban alszunk el, annál jobb, mert az éjfél utáni elalvás nem olyan értékes szervezetünk számára. Természetesen az éjszakai pihenés hossza is kiemelt szempont, az optimális adag pedig a nyolcórás üzemmód. Sajnos sokan nyíltan beismerik, hogy rendszertelen nappali rutint vezetnek, ezért nem mindig egy időben alszanak.

Ez a helyzet nagyon negatív hatással van a szervezetre, amelynek szabályra van szüksége a megfelelő működéshez. Ha magáról az alvás minőségéről van szó, akkor többek között gondoskodni kell a helyiség megfelelő szellőztetéséről és a kényelmes alvásról – beleértve a gerincünknek egészséges matracot is.

Egy hamburger is lehet egészséges

Ki ne szereti a gyorséttermeket és a különösen a zamatos hamburgert? Sajnos nem csak finom, hanem nagyon kalóriatartalmú és egészségtelen is. Szerencsére nem mindig. Igen, le kell mondani az úgynevezett gyorséttermekben árusított hamburgerekről, de helyette otthon is elkészíthető egészséges és nem rosszabb ízű hasonmása.

A legfontosabb az egészséges alapanyagok összegyűjtése – marhahús, zöldségek (lehetőleg saját parcelláról vagy piacról), zsemle (lehetőleg saját sütésből vagy legalább teljes kiőrlésű gabonából, tönkölyből, zabpehelyből stb.), sajt és kedvenc szósz / ketchup, stb. (bár a legegészségesebb, ha saját szószt készítesz, pl. natúr joghurt alapú). A húst darálni kell, és lapos szeleteket kell belőle készíteni (például hamburgerhez).

Ezeket a szeleteket – ízlés szerint fűszerezve – grillezzük vagy zsírmentes serpenyőben sütjük. Ne felejtse el enyhén megsütni a zsemlét a sütőben a termékek felvitele előtt – hogy ropogós legyen. Az így elkészített hamburger ízletes lesz, fogyasztása lelkiismeret-furdalástól mentes.